Zaterdag 17 mei 2014 steeds meer aan elkaar gewent - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Silvia Noordman - WaarBenJij.nu Zaterdag 17 mei 2014 steeds meer aan elkaar gewent - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Silvia Noordman - WaarBenJij.nu

Zaterdag 17 mei 2014 steeds meer aan elkaar gewent

Door: Silvia Noordman

Blijf op de hoogte en volg Silvia

17 Mei 2014 | Filipijnen, Manilla

Opnieuw een hele goede nacht gehad. Om half 9 zijn de 3 kids bij elkaar in bed in slaap gevallen. Om kwart over 7 kwamen ze met z'n drieën bij ons aangelopen. Juliet moest plassen dus dat kwamen ze even samen vertellen. Nic en Juliet komen vervolgens bij ons in bed liggen. Max wil liever terug naar zijn eigen bed. Van slapen komt bij geen van allen nog wat van.

Lekker ontbeten. Juliet zag nu een bolletje liggen met paars er door heen. Dat paars komt ons bekend voor van een aantal jaren terug, toen zat het bij het kindertehuis van Max door het ijs. Het komt van een bepaalde bloem. Ze smikkelt hem heerlijk op. Samen met wat roerei en wat worstjes. Max is erg gek op de worstjes. Hij laat haar er ook een proeven en die is zo op. Ze geeft ook heel goed aan wat ze niet lekker vindt en dan krijg je het ook echt niet voor elkaar dat ze het wel probeert. We laten het voor dit moment maar zo, maar dat zal in de toekomst nog wel moeten veranderen. Want groente en brood eet ze liever niet. Dat zal in Nederland wel moeten gebeuren. Zal nog vaak strijd gaan geven ben ik bang.

Vervolgens weer lekker gespeeld in het speelzaaltje in het hotel. Ze gaat vandaag vooral met alle knuffels spelen, vaak om de beurt met of Max of Nic. Wel leuk om te zien dat meiden in Nederland en in de Filippijnen dezelfde interesse hebben. De oppasmeiden bij ons vinden het leuk om schooltje te spelen met de poppen. Ook Juliet doet dit vandaag. Ze zet de beren op stoeltjes. Geeft ze allemaal een doosje kleurtjes en kleurboek. Ook voor haar zelf pakt ze dit en al kletsend kleurt ze. Ook neemt ze de beren mee op het hobbelpaard en op de glijbaan.

Zelf zou ik liever buiten op pad willen. Want ja we wilden wat meer zien van de Filippijnen voor de jongens. Maar ik krijg de rest echt niet mee naar buiten. Ze vinden het veel te heet en geven aan dat ze wel genoeg van de Filippijnen hebben gezien, door al het reizen van de laatste dagen. Ze willen ook echt niet in de Filippijnen blijven, liefst vandaag terug naar Nederland. Dus blijven we in het hotel. Hopelijk is het straks op Mindorro erg leuk, zodat de jongens wel naar buiten willen. Gaat vast lukken met een zwembad buiten en het strand en zee.

Vandaag is er een Filippijnse trouwerij in het hotel. Vanochtend bij het ontbijt werd de bruidegom gefotografeerd. Na het spelen kwamen wij het hele gezelschap tegen bij de lift. De bruid ziet er mooi uit, in een licht blauwe jurk. Ook met bloemen, net als in Nederland. Een aantal mannen dragen een hele mooi licht blauwe bloes. Deze heeft een speciale naam, maar die ben ik even kwijt. Op dit moment is denk ik het feest aan de gang, want af en toe horen wij muziek en iemand spreken door een microfoon. Hopen dat als straks de kinderen willen gaan slapen, het dan rustig is.

Beneden thee gedronken, ze waren nog onze kamer aan het schoonmaken. De kinderen allemaal een glas verse sinasappelsap. Nic kan de ontlasting niet goed kwijt, dus dan zal dit vast helpen.

Dan weer lekker zwemmen, is toch buiten geven de jongens aan. Ja dat klopt. Half buiten. Op het dakterras. Een groot deel zit een overkapping op, ter bescherming van de zon. Vooral het zwemmen is erg leuk met elkaar. Het is maar een klein badje, maar het is er erg rustig, dus prima.

Op de kamer allemaal douchen of in bad. Nu met Juliet memory gespeeld. Het spel vind ze wat lastig, maar ze zegt de woordjes op haar manier netjes na. En daar gaat het hoofdzakelijk om. De Nederlandse klanken zijn erg moeilijk voor haar. Gelukkig begrijpt ze ons al wel heel goed. Door aan te wijzen en door haar hand te pakken en dan te begeleiden wat wij willen. Nee, kent ze al heel goed en luistert ze ook gelijk na.

Ze houdt erg van tekenen en kleuren. Rose is daarbij haar favoriet. Een echt meisje. Een super meisje. We zijn alle vier helemaal verliefd op haar.

• 17 Mei 2014 - 15:03

Inge:

hoi allemaal daar in het warme Manilla, allemaal verliefd op Juliet! geweldig om te lezen zoiets toch...en mevrouwtje weet en voelt dat waarschijnlijk al heel goed aan bij jullie allemaal!
    Fijn hoor dat alles zo goed mag gaan tot nog toe met jullie gezinnetje, en ja natuurlijk zullen jullie er thuis best ook wel eens je handen goed aan vol hebben en tegen bepaalde situaties met haar en elkaar oplopen...maar alles heeft zijn tijd, en komt ook wel weer goed met veel geduld en liefde bereik je met elkaar héél véél is bij jullie ook al vaak bewezen en op de proef gesteld en nog altijd zijn jullie er weer doorheen en uit gekomen samen!

Vandaag dus binnen gebleven met het hele gezin, de kinderen vinden het wel goed zo in de Filippijnen en willen wel weer op huis aan? Bijzonder toch eigenlijk he...zo dubbel...en zo mooi tegelijk, maar ik kan mij ook wel voorstellen dat de hitte het plezier om dan daarin te moeten lopen en kijken ook niet altijd zo aangenaam aan zal voelen...dat is echt wel een totaal ander leven daar dan voor hen! Daar zal Juliet ook wel weer goed aan moeten wennen in ons koude kille maar ja...toch met een zonnetje!...kikkerlandje haar draai te moeten vinden. Kent ze wel een jas? truien...? Maar dat komt allemaal wel, eerst zijn jullie daar nog wel even volgens mij toch? Blijf genieten, en mooi te lezen dat jullie er allemaal zó ontzettend blij mee zijn er een dochter en zusje bij te hebben...een echt meisje, roze dus! en welke maat heeft ze Silvia? of hebben jullie al kleren genoeg voor haar? Nou ja dat is voor latere zorg...en toch wel leuk al om over na te denken voor ons aan deze kant van het land hoor!
    slaap lekker jullie, hopelijk is het lawaai dan een stuk minder voor jullie...en ach kinderen slapen er ook vaak wel weer gauw doorheen, vooral als het al die tijd al gaande is. Truste en liefs Inge

• 17 Mei 2014 - 16:55

Anika:

Super leuk om jullie vanmiddag gezien en gesproken te hebben. Wat is juliet een spontaan en mooi meisje.
    ze hoort er al helemaal bij. Het lijkt al zo gewoon voor max en nic. Fijn om te zien dat het met max en nic ook zo goed gaat!!
    X anika

• 17 Mei 2014 - 21:50

Ellen.:

super leuk zeg !! idd een echt meisje en wat leuk dat ze alles zo snel oppakt.nou ik zou zeggen maar geen strijd met het eten,wordt vaak alleen maar erger van,als ze honger krijgen eten ze wel . gr ons.

• 17 Mei 2014 - 21:56

Fam. Meerveld:

Wat fijn om te lezen dat alles zo goed gaat en jullie al zo aan elkaar gewend zijn! Kunnen de meisjes hier straks in NL gezellig samen schooltje spelen. Hier wordt jullie reis in rollenspel al helemaal nagespeeld, het houdt ze wel bezig. Leuk om te zien.

Blijf genieten van elkaar!!