onze eerste echte dag in de Filippijnen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Silvia Noordman - WaarBenJij.nu onze eerste echte dag in de Filippijnen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Silvia Noordman - WaarBenJij.nu

onze eerste echte dag in de Filippijnen

Door: Silvia Noordman

Blijf op de hoogte en volg Silvia

11 Mei 2014 | Filipijnen, Manilla

Zondag 11 mei 2014.
Vannacht heeft Nic op de bank geslapen en Max op een apart bed in het woongedeelte. Max was snel in een diepe slaap. Bij Nic duurde dit wat langer, hij had al zo lekker op de vlucht van Taiwan naar de Filippijnen geslapen. Om 11 uur ook zelf gaan slapen. Een erg hard bed, niet zo prettig voor mijn buik. Ik zal deze nacht daarom nog een aantal keren wakker worden. Toch lekker lang geslapen. Om kwart voor 10 wordt ik wakker. Ik ga bij de jongens kijken. Zij slapen nog lekker, maar Nic wordt wakker omdat ik kom kijken. Om 10 uur ook Max wakker gemaakt, anders slaapt hij vanavond misschien niet. Na het ontbijt gaan wij de omgeving verkennen. Wandelen heel rustig door het Rizal park. Het is echt ontzettend heet vandaag. Nog heel erg wennen. Vooral Nic heeft moeite met de hitte en wil het liefst terug naar het hotel. Toch gaan wij naar het Ocean park. Hier zijn allerlei aquaria met heel veel verschillende vissen. Hier binnen is het aardig koel en kijken wij onze ogen uit. Er is ook nog een erg grappige zeeleeuwenshow, deze is wel buiten. Maar met een flesje water of cola en een lekkere beker kaas popcorn, houden de jongens het erg goed vol. Heel apart om tussen honderden Filipinos te zitten. Op een gegeven moment loopt er een vrouw met een meisje aan de hand langs. Wij zeggen tegen elkaar dat meisje lijkt wel op Juliet. Komt ze naast Max zitten, dat is dan wel even raar. Max vind het erg leuk om te kijken naar alle Filipinos. De een vind hij op Lau lijken en weer een ander op William. In het Ocean park waren ook een heel aantal kleine winkeltjes. Voor Max en Nic hebben wij er leuke trainingsjasjes van de Filipijnen gekocht en een polo voor Max. Max is zo ontzettend blij hiermee. Dit was een grote wens van hem. Deze zal hij ongetwijfeld veel gaan dragen. Moederdag is echt een feestdag in de Filippijnen, overal wordt je als moeder een fijne moederdag toegewenst. Ook zie je heel veel affiches met reclame voor moederdag. Weer terug door de hitte naar het hotel. Daar de zwemkleren aangetrokken en flink afgekoeld in het zwembad. Dit water is echt koud!! Lekker douchen. Eten besteld op de kamer. Op de laptop de boel bijgewerkt en facebook ed. bekeken. En de jongens nog even lekker gespeeld op de tablets. Daarna weer lekker slapen. Morgen vroeger op, want om 9 uur komt Helen ons ophalen en gaan wij een bezoek brengen bij de kindertehuizen van Max en Nic. Het zal dan een lange dag worden, met veel reizen door de grote stad. Tot morgen.

• 11 Mei 2014 - 13:35

Ineke:

hallo familie
    wat fijn dat jullie een beetje aan het verkennen zijn
    en voor morgen een fijne dag steeds een beetje bij jullie meisje
    ik hoop dat je een beetje aan het bed kunt wennen met je buik ,goed oppassen dat je niet te vermoeid raakt daardoor met richard ook alles goed?
    voor jullie een fijne zondag en tot horens
    groetjes aaldert en ineke

• 11 Mei 2014 - 15:16

Papa En Mama ,opa En Oma:

Hallo richard, Silvia, Max en Nic Wat fijn dat jullie goed hebben geslapen. Wij hopen dat jullie een mooie zondag moederdag hebben . liefs papa en mama

• 11 Mei 2014 - 18:12

Ellen:

Dan is een zwembad wel fijn. En wat leuk die fotos. Hopelijk went nic ook snel. Erg leuk dat je het zo bij houdt lfs ons.

• 11 Mei 2014 - 18:23

Anke En Jack:

Oh zo herkenbaar. Ik krijg er bijna heimwee van. Doe ze morgen de groeten in HMV. Veel plezier in de Filippijnen

• 11 Mei 2014 - 19:53

Fam. Meerveld:

Wat fijn om te lezen dat jullie veilig over zijn gekomen. We zullen jullie site volgen de komende weken. Zijn erg benieuwd naar al jullie belevenissen daar. Nog een paar dagen en dan eindelijk bij Juliet!!! We zullen morgen de foto's aan de meiden laten zien.

Nog bedankt voor de prachtige moederdagcadeaus!

groetjes Floris, Simone, Sophie, Iris

• 11 Mei 2014 - 21:41

Fam. Maats:

Wat beleven jullie nu al veel. Mooi om te lezen wat jullie allemaal doen. En wat een leuke trainingsjassen. Heel veel plezier en vooral succes met het zien van jullie dochter. De spanning stijgt!!!

groetjes uit een zeer nattig Dalfsen

• 12 Mei 2014 - 13:59

Margriet Van Gerner:

Fijn dat jullie veilig over zijn gekomen spannend allemaal weer succes vandaag.

• 13 Mei 2014 - 01:26

Inge:

Wat mooi om jullie reisverhalen lief en leed samen op deze manier met jullie te mogen mee beleven.
    Een stukje Filipijnen krijgen wij zo allemaal wel mee, en dat is ook erg mooi voor Max Nic en Juliet straks lijkt mij want die zullen vol verhalen zitten en vooral de jongens kunnen dat dan wel verwoorden maar Juliet kan genieten van de foto's de plaatjes en later de reisverhalen...
    Geweldige trainingsjasjes jongens...en spannende avonturen beleven jullie daar!
    Hebben jullie een mooie Moederdag gehad vandaag? (ja ik ben een dag te laat, ik weet het wel...maar ik schrijf nog alsof het gisteren is...hahaha...gisteren was het hier zelf zo'n drukke dag, vandaar!
    Maar lieve Silvia...je bent een "SCHAT van een MOEDER!!! dappere strijdster!!! en volgens mij voor je mannetje een lieve vrouw!!!" voor mij een SCHAT van een vriendin...die ik dit alles zó van harte gun!
    Geniet ervan...liefs Inge