vrijdag 23 mei 2014, even helemaal niets - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Silvia Noordman - WaarBenJij.nu vrijdag 23 mei 2014, even helemaal niets - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Silvia Noordman - WaarBenJij.nu

vrijdag 23 mei 2014, even helemaal niets

Door: Silvia Noordman

Blijf op de hoogte en volg Silvia

23 Mei 2014 | Filipijnen, Manilla

Gelukkig is er vandaag weer stroom, al viel hij net tijdens het avondeten weer uit, maar de generator is weer op gestart, dus in onze kamer doet alles het weer. Hopen dat dat zo blijft, want in de verte zie je de flitsen van het onweer al weer.

Vanochtend heeft het nog 1 keer gebotst tussen Max en Juliet. Max kreeg toen door dat hij daardoor ons veel pijn doet. Wij snappen hem wel, maar hoe hij zich opstelt (hatelijk) dat kan niet. Opnieuw een gesprek met hem gehad. Nu kwam hij zelf bij ons, om zijn excuses aan te bieden. Weer een heel gesprek gehad. Nu lijkt het tot hem door te dringen. De rest van de dag gaat het weer super tussen de kids. Het zal voor ons allen nog een heel leerproces worden, maar dat mag. Zo is het leven.
Vandaag was het heerlijk weer. Er was behoorlijk veel wind, dus dat koelt lekker af, als je maar aan de zee zit. Dat hebben wij dus ook de hele dag gedaan. Lekker in het tuinhuis/prieel. Veel zitten lezen, tekenen en kleuren. Maar natuurlijk ook zwemmen in de zee (snorkelen) en in het zwembad. Even bijkleuren in de schaduw op een ligbed. Ja zo kom je de dag wel door.

Tegen de avond gaat de wind liggen, komen er wolken en wordt het behoorlijk benauwd. Zoal ik net al aangaf zien wij in de verte (aan de andere kant van de berg) onweer. Hopen dat het niet de berg over komt. Richard is nog even in het donker aan het zwemmen met de jongens. Normaal is het zwembad om 7 uur dicht, het is nu kwart voor 8, maar omdat wij de enige gasten zijn, moeten wij ons thuis voelen en mogen wij doen wat wij willen. Wat een gastvrijheid hier, super!! Tussen Juliet en de medewerkers hier gaat het nu heel goed, ze houden meer afstand, maar ook Juliet richt zich nu meer op ons.
Voor het avondeten, tijdens het wachten, hebben de jongens al huiswerk gemaakt, Max zijn WO-toets, dus kunnen ze nu even lekker genieten, in plaats van nu huiswerk te moeten maken.
Juliet heb ik wat Nederlandse kinderliedjes geleerd met gebaren erbij. Zoals klap maar in de handjes, in de maneschijn, zagen zagen wiede wiede wagen en deze vuist op deze vuist. Ze krijgt er geen genoeg van. Door met een gebaar te beginnen geeft ze aan dat ze dat liedje wil zingen. Ze houdt het dan niet bij 1 liedje, nee de rest moet ook. Erg leuk om te zien. Zal morgen eens kijken of ik er een filmpje van maak en of ik deze kan doorsturen.
Max heeft ook nog weer even met zijn klas en juf Diana geskypet. Dit is super voor hem. Want op dit moment wil hij graag weer naar school. Is de regelmaat en het contact met zijn vrienden nodig. Door te skypen heeft hij dan toch wat contact. Super.
Richard is inmiddels binnen met de jongens, er waren te veel flitsen te zien. Dus nog even gezellig met z'n allen en dan lekker slapen.
tot morgen, dan wordt het hier een drukke dag. Zaterdag en zondag komt er hier een groep van 70 mensen vanuit Manila voor een bedrijfsfeest. Ze zijn in de Filippijnen gek op Karoke, dus ben benieuwd of we kunnen slapen. Is er wel weer wat te zien en te beleven hier.

• 23 Mei 2014 - 14:45

Fam. Maats:

Wow wat heftig allemaal met Max. Maar vind dat jullie het super doen!!
    Duurt nou ook te lang, hij wil graag naar huis zijn eigen dingen doen, begrijpelijk!
    Maar fijn dat jullie zo genieten van alles. Hou het nog effe vol.
    Hier is vanavond de laatste avond van de wandel3daagse en volgende week begint de kermis ben je toch een beetje op de hoogte hahahha.

groetjes Jorick, Merijn, Roy en Ingrid

• 23 Mei 2014 - 15:03

Ellen.:

van dat je dan lekker kon genieten langs de zee !! ja idd vervelend voor max echt de leeftijd ha ha. en wat leuk dat julliet de liedjes al wat leert. nou tot gauw. lfs.

• 23 Mei 2014 - 15:07

Inge:

relaxed dagje lekker bij het hotel aan het strandt en het zwembad...groot gelijk, en dat is toch ook genieten! lekker briesje erbij wat voor wat extra verkoeling zorgt genieten dus.
    ja de "botsingen" zullen nog wel eens vaker terug komen schat ik, en dat dat pijn doet is goed te begrijpen. Max mag zich uiten van jullie, maar de manier waarop is natuurlijk wel belangrijk om zich daarvan bewust te worden dat hij daarmee jullie kwetst...dan kan hij beter een gesprek met jullie aanvragen of even een time-out voor zichzelf inlassen, en daarna erover praten...wel knap en goed van hem dat hij wel inziet dat hij dan niet helemaal goed bezig is op de manier waarop hij het dan uit, en daarmee uit zichzelf naar jullie toe kwam dit keer met zijn excuses. Hij wil jullie dus zeker niet bewust kwetsen dat blijkt daaruit echt wel, net als je al schreef hierboven "uiten mag!" het is de manier waarop en ja een "leerproces" voor jullie allemaal...maar ik geloof in jullie liefde!!! voor elkaar en voor de kids!!!
    (en voor nog wel veel meer!)
    Leuk trouwens dat je met liedjes bezig bent samen met Juliet!
    Zingt ze ze ook al wat mee dan of is het nog vooral de bewegingen en het zingen wat ze leuk vindt om te doen? Zo kan je wel op spelenderwijs heel wat opbouwen en leren elkaar te verstaan en begrijpen.
    De jongens lekker op tijd klaar met hun huiswerk, en daarna nog even contacten met vriendjes en juf wat voor Max nu echt heel belangrijk is...hij mist ze...begrijpelijk...nog een paar dagen volhouden jongen en dan ben je weer terug in Nederland en kan je weer lekker je eigen dingen doen.

Nu nog maar even flink genieten dan met elkaar die laatste paar dagen op de Filippijnen daar...straks komt het echte wennen voor Juliet in Nederland...wéér een andere stap/fase...nu nog lekker warmte zon zee en strandt met elkaar...liefs inge

• 23 Mei 2014 - 16:23

Janneke:

Hallo fam,

Erg mooi om jullie belevenissen te volgen! je schrijft goed silvia.
    We zien er naar uit om Juliet in het echt te ontmoeten.
    groetjes van ons

• 23 Mei 2014 - 21:06

Fam. De Groot:

Hallo Richard, Silvia, Max, Nic en Juliet,
    Wij zijn net terug van de een rondje fietsen want het is hier ook lekker weer.
    En natuurlijk even gekeken bij de wandeldriedaagse. De groep van Sjaloom liepen en zongen mooi.
    Het voetbalseizoen is afgelopen dus morgen lekker uitslapen.
    Tijn vind het erg leuk om de foto`s van jullie te bekijken. Zo kan hij Nic toch zien want hij mist je wel een beetje.
    Groetjes Adriaan, Jur, Job, Tijn en Ilonka.