15 mei naar de Nederlandse Ambassade - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Silvia Noordman - WaarBenJij.nu 15 mei naar de Nederlandse Ambassade - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Silvia Noordman - WaarBenJij.nu

15 mei naar de Nederlandse Ambassade

Door: Silvia Noordman

Blijf op de hoogte en volg Silvia

15 Mei 2014 | Filipijnen, Manilla

Hallo allemaal. Wij willen jullie danken voor al jullie leuke reacties. Is erg leuk om te lezen.

Wie had vooraf kunnen denken dat het contact met Juliet en ons zo goed zou gaan. Nadat ze gisteren bij het afscheid van haar pleegmoeder vreselijk heeft gehuild, gaat het nu zo ontzettend goed, ze is heel, heel erg vrolijk. En ook best wel ondeugend. Het liefst doet ze na wat of Max of Nic aan het doen is. In gebaren, al in wat woorden, spelen met de pop en knuffels, bal of tablet. Zelfs als Nic aan het tekenen is, tekent ze dit bijna op de zelfde manier aan. Dat is wel heel erg knap voor een meisje van 4. Ze heeft het potlood ook helemaal juist vast. Ook kan ze af en toe lekker zelf spelen. Doordat ik een spel met haar had gedaan met de pop en knuffels (eten geven ed.), speelt ze dit ook lekker zelf. Ze loopt ook graag met haar koffer rond.

Vannacht ook heel goed geslapen. Om half 10 zijn de kinderen op 2 eenpersoonsbedden, naast elkaar gaan liggen. Juliet vond dit wel erg gezellig, kroop onder het laken en hield deze stevig vast met haar handjes. Max en Nic hadden op een gegeven moment wel wat strubelingen met elkaar. Dus is Nic maar in ons bed gaan liggen. Daarna was het snel rustig. Om half 2 hebben wij even gekeken, Max en Juliet waren van kant gewisseld, maar waren ver in dromenland. Ook om 6 uur gekeken, nu lagen Max en Juliet helemaal in elkaar verstrengeld aan Max zijn kant. Om kwart over 7 stond Juliet bij ons slaapgedeelte in de deuropening en gaf aan dat ze moest plassen (wiwi). Ze heeft geplast en is toen ook bij ons ingekropen en lekker verder gaan slapen. Om half 9 iedereen wakker gemaakt. Ontbijten en klaar maken voor het bezoek aan de Nederlandse Ambassade. Om 11 uur zou Helen komen. Maar dit werd pas kwart voor 12 (handig). Ze was met een andere chauffeur naar ons toegekomen. Deze was door rood gereden, de politie had hem aangehouden. Bleek dat hij zijn vergunning niet bij zich had. Hij mocht niet verder rijden (later bleek dat zijn auto in beslag is genomen). Gelukkig mocht Helen wel met een andere taxi haar rit vervolgen, maar was dus veel te laat bij ons. Om half 1 zijn we bij de Ambassade. Gelukkig doen ze niet moeilijk dat wij te laat zijn. Een andere medewerker van het KBF zit er al en heeft het verhaal al uitgelegd aan de medewerkster van de Ambassade. Helen neemt de papierwinkel met de medewerkster van de Ambassade door, ondertussen kunnen wij van het uizicht genieten (we zitten op 26 hoog, er zijn hele grote ramen, dus van alles te zien). Dan mogen wij ons laten zien aan de medewerkster. Zij feliciteert ons dat Juliet vanaf nu bij ons mag horen. Ze stelt Max en Nic nog een paar vragen, o.a. of ze al Nederlands praten (ze vraagt dit in het Engels, dus dat is wat lastig voor de jongens). Ze wenst ons een goede terugvlucht naar Nederland en veel plezier nog in Mindorro. Helen overlegt met haar collega en dan mogen wij gaan. Normaliter zou zij nog een gesprek hebben aan een ander loket bij de Ambassade (voor de legalisatie), maar dat doet haar collega. Dat scheelt weer een hele poos wachten.

Samen met Helen gaan wij even wat winkelen. Onderbroeken, sokken, badpak en zwemschoenen voor Juliet, net als warme kleren voor de terugreis. Voor de jongens een strandbal en een waterspuit. Nog weer wat flessen water halen en dan een poos in de rij voor een taxi. Dan krijgt Max het te pakken, wordt erg moe, heeft last van de warmte. Goed drinken. Wij besluiten dat de taxi mij, Max en Nic bij het hotel afzet en dat Richard met Juliet en Helen naar het ziekenhuis gaan i.v.m. de medicatie voor malaria voor Juliet. Max en Nic relaxen even op de kamer. Helaas hebben ze in het ziekenhuis en ook niet bij de apotheek iets voor Juliet. Richard krijgt een bepaalde zalf mee die de muggen op afstand houden. Hopen dat dit genoeg is.

Even met Ronald en Gerard geskypt. Dit is erg leuk, jammer dat wij hun alleen kunnen zien, zij ons niet. Gisteravond had Max nog met Yu Xin en Lisa geskypt, toen ging het wel van beide kanten goed. Bijzonder medium. Maar het moet het wel doen, anders is het lastig om dit aan te passen, zo technisch zijn wij niet, qua computers.

Dan gaan wij lekker zwemmen. Benieuwd wat Juliet ervan vindt. Haar badpak past in ieder geval en ze is er best trots op. In de winkel wist ze goed aan te wijzen wat ze mooi vindt. Het zwemmen vindt ze heerlijk, ze vindt het geen probleem om vleugeltjes om te doen. Richard zet haar in een grote zwemband, dat is super, maakt niet uit hoe ze erin zit of op ligt. Ze schattert het uit.

Allemaal lekker douchen. Dit is voor Juliet helemaal nieuw, ze zit er met verbazing na te kijken. Maar als Nic er ook bij komt, doet ze hem weer na en geniet ze er lekker van.

Max gaat dan skypen met de klas. Helaas hebben wij weer alleen beeld. Na de tijd geeft Max aan dat hij graag weer naar huis zou willen, want hij mist zijn vrienden best wel.

Lekker eten. Huiswerk maken, nog even spelen en dan weer slapen. Kijken hoe het vannacht gaat. Tot morgen, dan hier eindelijk een dagje rust. Heerlijk. Alleen maar genieten van en met elkaar.

• 15 Mei 2014 - 14:47

Ellen:

He wat super om te horen,en wat een schattig meisje om te zien om verliefd op te worden. Geniet er lekker samen van. Gr ons.

• 15 Mei 2014 - 15:32

Fam. Maats:

Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat. Als je de foto's ziet is het net of ze al jaren bij jullie is. Geweldig!! Heerlijk genieten met zijn allen en Max nog effe volhouden dan mag je weer naar school, snap dat het lastig is.

gr. Jorick, Merijn, Roy en Ingrid

• 15 Mei 2014 - 17:16

Yu Xin:

Leuke foto's! Ook met Max en Juliet! In het zwembad! Is er een primark in de Filipijnen? Ik zag zo'n primark tas liggen... Vanmiddag geskypt met de klas! Was super leuk! Alleen jammer dat jouw camera het niet deed... Volgende keer beter!

Groetjes Yu Xin

• 15 Mei 2014 - 19:56

Jannie Uitslag:

Dag Noordmanfamilie,

Gefeliciteerd met jullie prachtige dochter en zusje. Eindelijk zijn jullie bij elkaar.
    Wat geweldig dat jullie al zo'n goed contact hebben met Juliet. Ze hoort er al helemaal bij. Ik vind het knap van jou, Sylvia, dat je uitgebreide verslagen schrijft. Dan kan Juliet, als ze wat groter is, precies nalezen hoe het allemaal is gegaan. Blijf schrijven want ik blijf jullie volgen.
    Geniet van elkaar.

Groetjes, ook van Amos, Tirza, Boaz en Jan,
    Jannie

• 15 Mei 2014 - 20:54

Ineke:

hallo ,wat fijn dat alles goed gaat met jullie en veel geluk samen ,heerlijk genieten van de momenten samen en wat fijn dat ze al zo bij jullie hoort
    lieve groetjes en tot gauw aaldert en ineke

• 15 Mei 2014 - 21:58

Ingrid:

Hallo Familie,

Wat leuk die reisverslagen om te lezen en prachtige foto's, fijn dat alles zo goed gaat en dat Juliet al zo snel went. Veel plezier nog en geniet ervan.

Groetjes Alfred, Ingrid
    Wesley, Yorben & Lars

• 15 Mei 2014 - 22:33

Johanna Veenstra:

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, wat fijn dat ze nu eindelijk bij jullie is! We wensen jullie samen ontzettend veel geluk; dat het proces van wennen aan elkaar heel voorspoedig mag verlopen! Nu nog een hele mooie tijd in het geboorteland van jullie kinderen (en dat van onze jongste)!

• 15 Mei 2014 - 23:22

Anita:

fijn dat het zo goed gaat met jullie en juliet! mooie verhalen en prachtige foto's!
    veel plezier daar nog en veel geluk samen... hartelijke groet..